Det kommer riktigt kul återkoppling ibland…

KulsmsKort notis kära läsare. För tillfället tillåter inte riktigt tillvaron långa inlägg på bloggen. Det är bara att konstatera att det kör ihop sig ibland och då ligger inte bloggandet överst på priolistan. Familj, träning, jobb och sömn måste för tillfället få komma före.

Men – tänker jag – alla inlägg kanske inte måste vara långa?

Så här kommer ett kort, men förhoppningsvis inspirerande och kul inlägg. Bilden visar ett helt oväntat SMS som kom imorse.

Jag gav ut ett helt gäng av mina nytryckta ”Led genom exempel” visitkort efter min debatt med Claude i fredags, och en kollega blev uppenbarligen sjukt inspirerad!

Som alltid är det OERHÖRT kul med feedback – och framförallt när det är av den här typen! Vad tror ni – någon annan som är inspireras att ge min kostfilosofi en chans. Det kan ju lätt vara att våga leda genom exempel!

6 reaktion på “Det kommer riktigt kul återkoppling ibland…

  1. Maln

    Hej. På temat ”återkoppling” kommer här en kommentar. Har följt din blogg sedan i somras och tycker att du verkligen inspirerar mig. Jag har fram tills förra veckan tränat för att springa ett 10 km lopp så snabbt som möjligt och har därför inte velat köra din lågpils-filosofi. Men nu ska jag testa att köra några månader med lågpulsträning och lite striktare kost än vad jag har valt att äta tidigare. Sprang 16 km i låg puls på fastande mage i morse och det kändes riktigt bra. Snittade runt 6:10 min/km. Och så sist men inte minst; vilken hastighet brukar du ligga på vid låna längre lågpulspass?
    Tack för en inspirerande blogg!

    Svara
    1. Led genom exempel Inläggsförfattare

      Hej! Vad roligt att höra – hoppas att 10 km gick bra! Rent teoretiskt kan man trycka sig ner till en väldigt bra tid på milen med bara intervaller – men ska man ner mot tider under 40 minuter så är det läge för lågpulsbasträning. 🙂

      Kul att höra att det kändes bra med 16 kilometer på fastande mage – det är helt klart ett rejält pass! Jag har inte någon tid på mina långpass, eftersom jag bara springer på min MAF-puls. Men när jag är i riktigt bra form och har en bra dag så brukar de första kilometrarna gå i runt 5 min/km för att sedan avta efterhand som passet lider… Så är det med pulsträningen – ska pulsen ligga konstant får något annat (farten) ge sig när kroppen tappar effektivitet i förbränningen och musklerna tröttnar.

      Lycka till och håll koll på utvecklingen för att se till att det går som det ska! Återkom gärna om du vill ha min input på något.

      Svara
      1. Malin

        Tack för ditt svar!
        Kom på en till fråga 😉
        Inför dina ”spring för livet” pass; brukar du ”ladda upp” med någon annan form av mat än det du vanligtvis äter för att få lite mer ”turbo” i blodet?
        Anledningen till att jag frågar är att jag verkligen gillar intervallpass då man kan springa riktigt snabbt korta sträckor, men jag tycker att det är svårt att få energi till att komma upp i höga hastigheter och hög puls utan att ha laddat med tex en smörgås eller något annat med kolhydrater innan. Jag hoppas att det är en fråga om att öva kroppen att ta energi från fettet istället för glykogenlagret, och att jag kan bli bättre på detta. Glädjen i att känna sig snabb och stark får inte försvinna 🙂

        Svara
        1. Led genom exempel Inläggsförfattare

          Misstänker att du redan har gissat dig till att mitt svar på det är nej. Jag laddar aldrig med snabba kolhydrater då det inte ger mig mer energi utan snarare får mig att bli trött när blodsockret krashar. Däremot har det hänt att jag, om jag ska köra hårt på morgonen, tar kaffe med MCT-olja. Det är en helt annan, väldigt cool, upplevelse på temat energiboost.

          Det behövs absolut inte socker för att köra ett kort intervallpass. Så håll ut. 😉

          Som en väldigt bra hashtag säger: ”Further, Faster, Forever”. Alltid viktigt att känna sig snabb vinden! Och det gör du efter ett spring för livet! (Som inte är som ett vanligt intervallpass om man inte kör Tabatha-style)

          Svara
  2. Malin

    Tack. Jag ska definitivt testa ett kort och intensivt pass utan att ha ätit kolhydrater innan. Det ska bli spännande!

    Svara

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.