Vet du… Jag har börjat läsa din blogg!

Klart godkänd!

Klart godkänd!

Så roligt det är att höra – VARJE GÅNG! Det är en fantastisk känsla att få bekräftat på riktigt att någon läser det jag skriver.

Senast var det en av mina barns dagiskompisars mamma som kom fram och berättade att hon precis börjat läsa bloggen. Extra roligt är det att hon är jurist och  – givetvis – hade inlett med att kolla upp huruvida det var underbyggt nog för att vara värt att lita på! Det blev godkänt OCH hon läste vidare!

Det som blir tydligt för mig är att jag VERKLIGEN brinner för att prata om det här. Hela vägen som vi gick tillsammans med barnen från förskolan försöka att bara svara på frågorna som oftast är de givna frågorna!

För let´s face it – det jag skriver är det få andra som säger!

De vanligaste frågorna från nya läsare är…

Jag försökte springa i den lågpulsen som du/Maffetone rekommenderar, men det går SÅ långsamt! Kan man verkligen få resultat av det?

JAJJAMEN! Jag är verkligen helt övertygad och har fått fantastiska resultat! Framförallt är jag starkare, mer lean och mer uthållig både vad gäller distans och superhögintensiva övningar. Läs gärna följande inlägg:

Men, jag kan inte ens springa? Nej det är för att du inte är effektiv i att förbränna fett som bränsle och då kopplar kroppen på sockerförbränningen i och med att pulsen drar iväg.

Allvarligt – menar du att det går att träna utan att ha ätit innan?

JA! OM du blir effektiv på att förbränna fett så behöver du inte längre samma konstanta sockertillförsel! Läs gärna:

Det är inte sant att du måste träna hårdare för att bli snabbare!

Men du, om jag vill bli snabbare måste jag väl träna hårdare – inte lättare och långsammare? (Jag har hört att intervaller är det enda som kommer fungera – men det är så slitigt på kroppen.)

Det är inte sant att du måste träna hårdare för att bli snabbare! Mitt resonemang är att du måste sluta träna ”turbon” – det anaeroba systemet – och fokusera på att skaffa fler hästkrafter i motorn – det aeroba systemet – istället! Något jag försöker betona är att basen ska vara lågpulsträning, håll dina hårda pass korta och RIKTIGT hårda samt lyft tungt då och då! Då blir träningen uppbyggande, uppiggande och suget efter att öka volymen kommer. Läs gärna:

Det blev en superkul väldigt långsam promenad hem från förskolan där jag desperat skulle velat täcka in ALLA områden ovan SAMT min kostfilosofi – men jag lyckades bita mig i tungan och INTE pracka på något som det inte frågades om. Sannerligen en achievement för mig!

Avslutande tankar

bild 2

Det blir resultat med mitt upplägg. Jag lovar!

Jag brinner verkligen för att försöka sprida kunskap kring hälsosam träning OCH kostens betydelse. Det är min bestämda åsikt att det INTE är hälsosamt att köra 4-5 hårda pass i veckan. Ledsen alla ni CrossFit-fans därute – jag tror inte det håller i längden.

Alla ni som läser och inspireras eller för den delen bara läser för att ni tycker det jag skriver är komiskt – dela gärna till en vän som behöver inspiration! Kanske kan min blogg leda till att någon hittar en relativt ”enkel” väg mot en väldigt mycket bättre hälsa och tillvaro!

Jag gör mitt bästa för att skriva om ämnen som jag själv skulle vilja läsa om  – det är mitt sätt att leda genom exempel.

Så, kära läsare – tack för att ni läser och inspirerar mig genom att fråga saker eller bara berätta att ni läser!

2 reaktion på “Vet du… Jag har börjat läsa din blogg!

  1. Peter Tränk

    jag började följa dig av en händelse , tror jag hitta dig på jogg?
    har ock

    så läst Born to run , lite rörig men andemeningen går rakt in och faktum var att jag nästa lågpulspass kom på mig med ett leende och att jag var gladare än vanligt… strange

    //löp väl

    Svara

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.